Försäkringsvillkor >
Frågor & svar >
English
Så här går det till >
Anmäl skada >
English
 
 
Frågor & svar.
 
 
 
Vanliga frågor och svar.
  • Vad täcker försäkringen?

    Försäkringen täcker reparation och stöld/förlust i enlighet med försäkringsvillkoren.

    Försäkringen täcker inte eventuella samtals- eller datakostnader. Den täcker inte övriga kostnader som uppkommit i samband med stöld/förlust innan produkten blivit spärrad. Inte heller tillbehör till produkten täcks av försäkringen (tillbehör såsom batteri, laddare, headset, minneskort och liknande). Obs! För telefoner där batteriet är inbyggt gäller försäkringen.

  • Hur vet jag om min skada täcks av försäkringen eller garantin?

    Försäkringen täcker plötsliga och oförutsedda utifrån kommande händelser. Den täcker inte invändiga funktionsfel som istället kan täckas av garantin.

    Garantitiden varierar mellan ett och två år vilket framgår garantisedeln som följde med din produkt. Observera att garantin inte omfattar skador som uppkommit genom normalt slitage, yttre skador eller felaktigt bruk.

  • Hur stor är självrisken för min produkt?

    Självrisken varierar utifrån inköpspriset på produkten.

    InköpsprisSjälvrisk per skadetillfälle
    0 – 1 499 kr149 kr
    1 500 – 3 499 kr349 kr
    3 500 – 7 999 kr799 kr
    8 000 – 14 000 kr899 kr

    Vid skada inom 18 månader från det tidigare skada inträffat, fördubblas självrisken enligt ovan för varje ny skada inom 18-månadersperioden.

  • Hur anmäler jag att min mobiltelefon är skadad, stulen eller försvunnen?

    Gör din anmälan enkelt här på 3forsakring.se.
    En förutsättning för ersättning är att tidpunkten för skadans inträffande kan specificeras, skadehändelsen ska beskrivas och platsen för skadan specificeras. Detta gör det möjligt för oss att snabbare reglera skadan och ge ett så korrekt beslut som möjligt redan från början. Tänk på att du måste anmäla skadan inom 12 månader från skadetillfället.

  • Vad händer efter att jag anmält min skada?

    När du fått beslut på din anmälan kommer du få ett mail med instruktioner på hur du går vidare.

    Vid godkännande

    Reparation – anteckna ditt skadereferensnummer och lämna in din produkt i en 3butik. Därifrån skickas den vidare till en verkstad där de gör en felsökning. Om din produkt kan repareras betalar du din självrisk till vår servicepartner via en betallänk som skickas till dig per mail. Reparationen påbörjas när självrisken är betald.

    När din produkt är reparerad hämtar du ut den i 3butiken du lämnade in den till. Om ditt ärende avsåg stöld/förlust eller om din produkt av någon anledning inte gick att reparera betalar du självrisken i 3butiken.

    Har du inte möjlighet att gå till en 3Butik kontaktar du 3s Kundservice som hjälper dig. De skickar hem emballage och fraktsedel så du kan skicka in din skadade produkt istället. Du når kundservice på telefon 0771-735 300 (privatkund) alternativt 0771-735 311 (företagskund).

    När din produkt är reparerad skickas den hem till dig via postförskott. En reparation tar ca 14 dagar från det att du skickar in din produkt. Du får ett SMS när ditt paket har skickats.

    Stöld/förlust – anteckna ditt skadereferensnummer och hämta ut din produkt i närmaste 3Butik.

    Har du inte möjlighet att gå till en 3Butik kontaktar du Aon, vår försäkringspartner som hjälper dig att få en produkt hemskickad. Du når Aon på 08 - 697 43 33. Aon skapar en faktura på din självrisk och mailar den till dig. När Aon registrerat din betalning läggs en order på en ny produkt som skickas till den adress du uppgav i din skadeanmälan. Observera att vi endast levererar till adresser inom Sverige.

    Vid avslag

    Vid avslag på din skadeanmälan har du möjlighet att överklaga om du inte är nöjd med vårt beslut. Se nedan instruktioner om vi inte kommer överens.

  • Hur lång tid tar det innan jag får ett besked?

    Du får återkoppling på din skadeanmälan inom 3 arbetsdagar.

  • Fortsätter försäkringen att gälla efter en anmäld skada?

    Ja, försäkringen fortsätter att gälla på den reparerade eller ersätta produkten efter skada.

  • Vad gör jag om jag inte är nöjd med 3s försäkringsservice beslut i mitt ärende?

    Om du inte är nöjd med 3s försäkringsservice beslut i ett försäkringsärende kan du skriftligen överklaga beslutet genom att skriva eller maila till:

    Adress:
    Aon Sweden AB
    3s skadekommitté
    Box 27093
    102 51 Stockholm

    E-post:
    tre@aon.se


    Är inte kunden nöjd med detta beslut kan kunden återigen överklaga beslutet till.

    AmTrust Nordic AB
    3`s skadekommitté
    Hamngatan 11
    111 47 Stockholm

    E-post:
    skador@amtrustgroup.com

  • Hur säger jag upp försäkringen?

    För att säga upp 3Försäkring loggar du som privatperson in på Mitt3 eller kontakta 3s Kundservice Privat på telefon. 0771- 735 300.

    Som företagskund kontaktar du 3s Kundservice Företag på telefon. 0771- 735 311.

Kontakta 3Försäkring.

Öppettider vardagar: 08:30 - 17:00
Ring oss: 08 697 43 33
Maila oss: tre@aon.se
Garanti.

Tänk på att din produkt även omfattas av en garanti. Garantitiden varierar mellan ett och två år vilket framgår garantisedeln som följde med din produkt. Observera att garantin inte omfattar skador som uppkommit genom normalt slitage, yttre skador eller felaktigt bruk.